دفتر املاک/وبلاگ/مجله دفتر املاک/تفاوت طبقه اول و آخر برج را می دانید؟
۳مرداد۱۴۰۳
144
2
تفاوت طبقه اول و آخر برج را می دانید؟

تفاوت طبقه اول و آخر برج را می دانید؟

تفاوت طبقات آپارتمان

با عبور جمعیت تهران از مرز 85 میلیون نفر، مدرن سازی شهر ها از دستورکارهای وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است تا بتوان با ساخت برج در تهران مسکن مورد نیاز را تامین کرد. اگر شما به دنبال خرید خانه به سراغ برج های ساخته شده در تهران رفته باشید حتما با جمله هایی مانند قیمت واحد در طبقه اول با طبقه آخر متفاوت است رو به رو شده اید. این تفاوت ها عموما در قیمت خلاصه می شود و سبب تفاوت قیمت طبقات آپارتمان می شود. اما سوال اینجاست کدام یک از طبقات برج مسکونی تهران را برای خرید آپارتمان انتخاب کنیم؟

تفاوت طبقه اول و آخر برج چیست؟

زندگی در کدام طبقه برج بهتر است؟

کدام خوب است، طبقه اول یا آخر؟

هنگام انتخاب بهترین جایگزین، باید به شرایط خانواده‌تان فکر کرد. به عنوان مثال، اگر احساس می‌کنید که مناظر پانوراما را دوست دارید و می خواهید از نور بیشتر و سر و صدای کمتر لذت ببرید، زندگی در طبقه آخر ممکن است گزینه بسیار خوبی باشد.

در مقابل، اگر اعضای خانواده‌ای با شرایط نامناسب حرکتی دارید یا اگر با افراد مسن زندگی می کنید، ایده خوبی است که طبقه اول را انتخاب کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که صرف نظر از اینکه برج شما در کجا واقع شده است، باید به جنبه‌های دیگری مانند محله‌ای که برج در آن واقع شده است یا سایر جنبه‌های دیگر هم توجه کنید.

زندگی در طبقه آخر برج مهم است چرا که این طبقه از گران ترین طبقات یک سازه است.

طبقه آخر برج

طبقه آخر هر برجی معمولا به عنوان بهترین طبقه آپارتمان به مشتری و خریداران واحد معرفی می شود. از مزایای بهترین طبقه آپارتمان برای سکونت می توان به ویو مناسب و زیبا در کنار دوری از سر و صداهای متفاوت که در طبقات پایین تر ایجاد می شود، گرمایش و سرمایش سریع خانه از جمله ویژگی های برجسته ایبیعی مانند زلزله می تواند خطرناک باشد و در صورت قطع شدن برق ممکن است امکان رفت و آمد سخت باشن طبقات شناخته می شوند. اما باید در نظر داشته باشید که طبقات آخر برج در صورت وقوع حوادث طبیعی مانند زلزله می تواند خطرناک باشد و در صورت قطع شدن برق ممکن است امکان رفت و آمد سخت باشد

مزایا و معایب زندگی در طبقه آخر برج

اگر تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا طبقات آخر گران‌تر هستند، به این دلیل است که آنها طیف گسترده‌ای از مزایای مربوط به کیفیت زندگی را ارائه می دهند. در میان این مزایا، مهمترین آنها عبارتند از:

  • حفظ حریم خصوصی: با زندگی در طبقه آخر برج، امکان تماس مستقیم با بیرون را نخواهید داشت، به این معنی که مجبور به تحمل صداهای روزمره مانند سرو صدای خیابان، عبور مداوم عابران پیاده و یا ... را نخواهید داشت.
  • داشتن منظره استثنایی: شما قادر خواهید بود از بهترین منظره کل ساختمان لذت ببرید و نور طبیعی بیشتری در داخل خانه خود داشته باشید.
  • صرفه جویی در خدمات عمومی: واحدهای طبقه آخر دارای ورودی نور خوبی خواهد بود که از مصرف بیش از حد برق برای داشتن روشنایی جلوگیری می کند.
  • سکوت بیشتر: به طور معمول، طبقات بالا همیشه اولین طبقه‌ای نیستند که اشغال می شوند. بنابراین، اگر دوست دارید محیط‌های آرام یا بدون حواس پرتی را داشته باشید، انتخاب این فضا برای شما راحت خواهد بود. به این ترتیب، دیگر نگران داشتن یک همسایه پر سر و صدا در طبقه آخر نخواهید بود.
  • کسب سود بیشتر: یکی از مزیت‌های اصلی زندگی در طبقه آخر برج این است که اگر مالک واحد شوید، ارزش ملکتان بالا است.
زندگی در کدام یک از طبقات برج مهم است طبقه اول یا طبقه آخر برج

طبقه اول برج

تفاوت عمده قیمتی در طبقات برج میان طبقه اول و طبقه آخر است، انتخاب طبقه اول به عنوان محل سکونت می تواند مشکل آلودگی صوتی ناشی از رفت آمد های متعدد را برای شما به همراه داشته باشد. همچنین از دیگر مشکلات زندگی در طبقه اول سرمای زمین است، به طور کلی طبقه اول و همکف به سطح زمین نزدیک تر هستند و سردی زمین به این طبقات رسوخ خواهد کرد و خانه دیرتر سرد می شود، این موضوع از عمده ترین فرق طبقه اول و همکف با طبقه آخر برج می باشد. اما نباید مزایای زندگی در طبقه اول را نیز فراموش کرد!

این طبقه برای افرادی که مسن هستند گزینه خوبی می باشد مخصوصا برای آپارتمان هایی که آسانسور ندارند؛ از سمتی دیگر برای ساختمان هایی که برق اضطراری ندارند در صورت عدم وجود برق رفت و آمد از طبقه اول راحت تر می باشد.

مزایا و معایب خرید خانه در طبقه اول برج

مزیت اصلی زندگی در طبقه اول برج این است که شما مجبور نخواهید بود دماهای شدید را تحمل کنید و می توانید به دمای پایدارتری در تابستان برسید. اگر شما محیط کم نورتر را میپسندید این گزینه برایتان بهتر است، لازم نیست نگران نور بیرون باشید، زیرا بر خلاف یک آپارتمان در یک طبقه آخر برج، نور زیادی را دریافت نخواهید کرد و شدت و روشنایی آن به این اندازه قوی نخواهد بود. اما این تنها مزیت واحدهای طبقه اول نیست، موارد دیگر عبارتند از:

  • آسیب پذیری کمتر: با اقامت در طبقه اول، نگران قرار گرفتن در شرایط آسیب پذیر در مواقع اضطراری نخواهید بود، بنابراین می توانید در مدت زمان کوتاهی ملک را تخلیه کنید.
  • کاهش سقوط: با اجتناب از بالا رفتن از پله‌ها در هنگام خرابی آسانسور، می توانید از هر نوع ناراحتی که ممکن است منجر به سقوط احتمالی شود جلوگیری کنید.
  • دسترسی در فضای باز: به طور معمول با سکونت در طبقه اول برج، داشتن فضای امن برای بازی کودکان و داشتن اوقاتی ایده آل برای سرگرمی بسیار آسان تر است.
  • هزینه اولیه کمتر: معمولا واحدهای طبقه اول برج ارزانتر از واحدهای طبقات دیگر میباشد.

زندگی در برج

اکنون که مزایای هر کدام از طبقات اول و آخر برج را می دانید، با توجه به نیازهایی که هم خود و هم خانواده‌تان در ذهن دارید، بهترین تصمیم را بگیرید زیرا تنها از این طریق می توانید ملک ایده آل را برای خود انتخاب کنید.

نظرات
۲۴ مهر ۱۴۰۳

نمی دونم چرا منی که نمی تونم حتی خونه اجاره کنم نگران اینم کدام طبقه برج بهتر است.

۲۴ مهر ۱۴۰۳

یه سوال واقعا اینکه خونه طبقه اول یا آخر باشه مهمه وقتی پول خریدشو نداریم؟

ارسال نظر
دیدگاه شما
ایمیل
نام
مقالات مرتبط

مبایعه نامه چیست؟

یکی از بخش های معامله های ملکی را می توان تنظیم مبایعه نامه در نظر داشت، اما تنظیم مبایعه نامه مهم و کلیدی است و باید در المان های تنظیمی آن دقت کنید.

مرکز خرید طوبی

یکی از نیازمندی هایی که در منطقه 22 تهران مشاهده می شود، مرکز خرید است که تعداد آن به نسبت کم است در میان تمامی مراکز خرید امروز می خواهیم مرکز خرید طوبی را که یکی از مراکز خرید شناخته شده در این منطقه است را به شما معرفی کنیم.

تفاوت طبقه اول و آخر برج را می دانید؟

اگر شما هم می خواهید در برج زندگی کنید و یا قصد خرید واحد در برج را دارید باید تفاوت بین طبقات را بدانید تا علت تفاوت قیمتی را متوجه شوید.

کلاهبرداری ها در منطقه 22 تهران

از سری مشکلاتی که در منطقه 22 تهران رخ می دهد کلاهبرداری هایی است که در هنگام پیش خرید افراد با آن مواجه هستند و در اینجا ما هر موضوعی را که باعث کلاهبرداری می شود را برای شما بازگو می کنیم.

امتیاز در تعاونی مسکن چیست؟

آشنایی و شناختی کامل از امتیاز در پیش خرید ملک در منطقه 22 تهران و معرفی امتیاز در تعاونی های مسکن برای سرمایه گذاری

شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

بهترین مشاوره خود را تجربه کنید