دفتر املاک/وبلاگ/مراکز تفریحی منطقه 22/دریاچه چیتگر را بشناسید.

دریاچه چیتگر را بشناسید.

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران است که در شهرک های منطقه 22 تهران واقع شده است. این مکان ایده‌آل برای دوچرخه سواری، پیاده روی، پیک نیک است. همچنین امکان تفریح و گردش در دریاچه چیتگر در همه فصول وجود دارد. در شلوغی زندگی شهری، افراد می توانند علاوه بر سفر به شهرهای شمالی که هزینه و زمان زیادی را میطلبد، در مدت زمان کوتاهی به دریاچه چیتگر سفر کرده و از زیبایی‌های طبیعت لذت ببرند. این مجموعه توریستی که در غرب تهران قرار دارد و اطراف آن را برج‌ها احاطه کرده است، با حضور گردشگران، حس بودن در یکی از شهرهای ساحلی را القا می‌کند، زیرا که نسیم خنکی از دریاچه می‌وزد، این دریاچه یکی از مراکز تفریحی منطقه 22 است که به دلیل معروف بودن نام منطقه22 را به خود اختصاص داده است.

معرفی دریاچه چیتگر تهران

این دریاچه برای تلطیف هوا و کاهش آلودگی در شمال غرب تهران ساخته شده است. دریاچه دارای امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی است که روزانه افراد زیادی به آنجا رفت و آمد می کنند زیرا به بسیاری از جاذبه های مهم تهران نزدیک است. مساحت دریاچه 130 هکتار است که 120 هکتار فضای تفریحی در کنار آن ساخته شده است.

در صورت عدم استفاده از امکانات تفریحی این مجموعه، گشت و گذار در اطراف دریاچه هم پیشنهاد خوبی است که یکی از مزایای این دریاچه می‌باشد. این یکی از معروف‌ترین جاذبه های تهران است که به دلیل پارکینگ، سرویس بهداشتی، رستوران، نمازخانه، آبنمای موزیکال و آلاچیق (غرب دریاچه) از محبوبیت بالایی برخوردار است.

آشنایی با دریاچه چیتگر واقع در منطقه 22 تهران از لوکیشن های عالی تهران است.

دریاچه شهدای خلیج فارس کجاست؟

دریاچه چیتگر دریاچه‌ای مصنوعی در شمال غرب تهران است که در پارک جنگلی چیتگر قرار دارد. این دریاچه از جنوب به بزرگراه همدانی (حکیم)، از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه آزادگان و از غرب به بافت مسکونی منطقه 22 شهرداری تهران محدود می شود.

نحوه دسترسی به دریاچه چیتگر

برای رسیدن به چیتگر با مترو کافی است با یکی از قطارهای خط صادقیه - گلشهر، در ایستگاه مترو چیتگر پیاده شوید، سپس با اتوبوس به سمت شهرک شهید باقری بروید تا به دریاچه برسید.

دریاچه چیتگر به غیر از مترو، با اتوبوس، تاکسی و وسیله نقلیه شخصی نیز قابل دسترسی است. همچنین می توانید با اتوبوس به دریاچه چیتگر بروید. علاوه بر پایانه اتوبوس مترو چیتگر، می توانید از اتوبوس شهرک دریا در پایانه اتوبوسرانی صادقیه استفاده کنید و حدود 30 دقیقه بعد در ایستگاه جوزانی پیاده شوید.

آشنایی و شناختی کامل از دریاچه خلیج فارس در منطقه 22 تهران

اگر ساکن خیابان‌های شریعتی، میرداماد و تجریش هستید، باید به سه راه ضرابخانه (چهارراه همت- شریعتی) بروید و سوار اتوبوس های مترو CRT شوید. مسیر اتوبوس چیتگر همت شریعتی شامل بزرگراه همت به دهکده المپیک، بلوار دهکده، میدان دهکده، بلوار امیر کبیر، خیابان بیگدلی، کوهک و پایانه مترو چیتگر است. سپس برای رسیدن به دریاچه باید سوار اتوبوس دیگری شوید.

اگر برای بازدید از دریاچه چیتگر از خودروی شخصی استفاده می کنید، بسته به موقعیت خود در شهر تهران، می توانید از بزرگراه شهید خرازی وارد خروجی دریاچه چیتگر شده و به مقصد برسید. همچنین می توانید از طریق بزرگراه شهید حکیم، بلوار کاشان، آزادراه آزادگان، خیابان هوانیروز و پارکینگ دریاچه چیتگر به بام لند بروید.

امکانات تفریحی دریاچه چیتگر چیست؟

علاوه بر طبیعت زیبای دریاچه چیتگر، تفریحات زیادی برای بازدیدکنندگان وجود دارد که هرکسی بنا به سلیقه و علاقه خود می تواند از آنها استفاده کرده و از آن لذت ببرد.

قایقرانی

یکی از تفریحات مفرح دریاچه چیتگر قایق سواری است که برای آن می توانید از اسکله غربی یا شرقی استفاده کنید. امکان تماشای ماهی ها و پرندگان دریاچه این لذت را دو چندان می کند. هنگام سوار شدن به قایق یک جلیقه نجات ارائه می شود. علاوه بر این افراد بالای 90 کیلوگرم، زنان باردار و کودکان زیر 14 سال (به تنهایی) مجاز به قایق نیستند. شنا در این دریاچه ممنوع است.

آخر هفته ها در دریاچه چتگر در منطقه 22 تهران

صید ماهی

ماهیگیری نیز یکی از تفریحات جذاب دریاچه است. امکان استفاده از خدمات و امکانات باشگاه ماهیگیری برای علاقمندان وجود دارد.

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری یک ورزش و تفریح جذاب است که می توان در محیطی زیبا مانند دریاچه چیتگر از آن لذت برد. هم اکنون در پیست دوچرخه سواری چیتگر امکان دوچرخه سواری با دوچرخه برقی یا دنده پیشرفته وجود دارد. البته در ورودی‌های غربی و شرقی دریاچه می توانید دوچرخه کرایه کنید.

آخر هفته ها در چیتگر

با کاوش در عظمت دریاچه چیتگر، متوجه خواهید شد که این دریاچه چیزی فراتر از یک جاذبه گردشگری است – این دریاچه نمادی از قلب تپنده تهران است. جایی که رویاها با واقعیت روبرو می شوند، جایی که زیبایی طبیعت با طراحی مدرن در هم می آمیزد. پیشنهاد میکنیم که حتی برای یکبار از این دریاچه دیدن نمایید و لذت ببرید.

ارسال نظر
دیدگاه شما
ایمیل
نام
مقالات مرتبط

دریاچه چیتگر را بشناسید.

از جاذبه های گردشگری که به تازگی در تهران ایجاد شده است، دریاچه چیتگر است که در منطقه 22 تهران ساخته شده است و یکی از بخش های مهم در تهران است.

شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

بهترین مشاوره خود را تجربه کنید