دفتر املاک/وبلاگ/مجله دفتر املاک/امتیاز در تعاونی مسکن چیست؟
۱مرداد۱۴۰۳
242
0
امتیاز در تعاونی مسکن چیست؟

امتیاز در تعاونی مسکن چیست؟

منظور از امتیاز در تعاونی مسکن

سرمایه گذاری در مسکن امری پرسود و در عین حال دارای ریسک است. یکی از راههای سرمایه گذاری خرید حق امتیاز در تعاونی مسکن است. اما شما مخاطب عزیز چقدر با امتیاز در تعاونی مسکن آشنا هستید؟ امتیاز مسکن یعنی حق مشارکت در یک پروژه ساختمانی خاص؛ البته تعاونی های مسکن هستند که امتیاز مسکن را به متقاضیان میفروشند. در حقیقت بسیاری از سازمان‌ها و نهادها، ابتدا یک شرکت تعاونی مسکن تاسیس میکنند، سپس امتیاز آن را با شرایطی مخصوص به افراد میفروشند. البته گاهی ممکن است متصدی این تعاونی‌ها به بزرگی دولت باشد که قصد دارد برای افراد مختلف خانه بسازد و تحویل بدهد، مثلا پروژه مسکن ملی از این قبیل است.

معرفی کامل تعاونی های مسکن و امتیاز در پیش خرید ملک

تعریف امتیاز در تعاونی مسکن

بنابراین با توجه به توضیحاتی که در بالا خدمتتان ارائه دادیم، به حق مشارکت در پروژه‌ای خاص که معمولا توسط یک نهاد دولتی یا یک تعاونی اجرا میشود، امتیاز مسکن میگویند.

عوامل موثر در تعیین قیمت امتیاز مسکن

قیمت امتیاز مسکن به عوامل مختلفی بستگی دارد و برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت میباشند از:

میزان پیشرفت پروژه

هر چه پروژه به مراحل پایان کار نزدیکتر باشد، مطمئنا ارزش افزوده بیشتری نسبت به پروژه ای که در مراحل ابتدایی است، دارد. پس شما به عنوان متقاضی باید مبلغ بیشتری برای خرید امتیاز مسکن پرداخت نمایید.

اعتبار سازنده

هر چه سازنده پروژه دارای اعتبار بیشتری باشد، اعتماد به پروژه بیشتر است و تقاضا برای آن بیشتر میشود و در نتیجه قیمت پروژه افزایش می‌یابد.

ویژگی های مهم درباره ملک در هنگام خرید امتیاز

ویژگی‌های ملک

مطمئنا عواملی مانند موقعیت مکانی پروژه، دسترسی‌ پروژه به دیگر نقاط و یا مسائلی مانند چشم‌انداز ملک روی قیمت آن اثر خواهد گذاشت.

عرضه و تقاضا

هر چه تقاضا برای یک پروژه کمتر باشد مطمونا قیمت آن پروژه هم کمتر خواهد بود چون سازنده نمیخواهد واحدهای خالی روی دستش بماند پس محبور است تا قیمت را پاین بیاورد.

ارزش امتیاز در پروژه با توجه به مواردی که در ادامه به آن اشاره میشود، تعیین خواهد شد که عبارت‌انداز:

  • اولویت انتخاب
  • واریزی به موقع
  • میزان پیشرفت پروژه
  • مقدار واریزی
  • نداشتن جریمه
  • تعاونی سازنده
شرایط و نکات مهم در تعاونی های مسکن در منطه 22 تهران

شرایط عضویت در تعاونی مسکن

شما برای داشتن امتیاز در تعاونی مسکن باید عضو تعاونی شوید. اما اگر بخواهید در تعاونی مسکن عضو شوید باید این شرایط را داشته باشید:

  • داشتن تابعیت ایران
  • رعایت مقررات اساسنامه تعاونی
  • عدم عضویت در تعاونی مشابه
  • درخواست کتبی عضویت
  • عدم ممنوعیت قانونی و عدم حجر
  • خرید حداقل سهام مقرر در اساسنامه
  • تعهد رعایت مقررات اساسنامه تعاونی

کلام آخر

سرمایه گذاری در مسکن می تواند مسیری پر ارزش، تاثیرگذار و سودآور باشد. با این حال، برای سرمایه گذاران مهم است که قبل از تخصیص وجوه، طیفی از عوامل را در نظر بگیرند و آنها را بررسی نمایند. از ارزیابی تقاضای بازار و تامین منابع مالی گرفته تا بررسی قوانین مربوط به تعاونی؛ شناخت تعاونی های معتبر در زمینه ساخت و ساز خانه خصوصا در شهرهای بزرگ و پرجمعیت میتواند کاری سخت و پیچیده باشد اما شما میتوانید با انجام تحقیقات لازم و مشورت نمودن با مشاوران دلسوز و متخصص در این حوزه تعاونی‌های برتر را انتخاب نمایید و با خیال آسوده‌تری برای خرید و سرمایه گذاری اقدام نمایید.

برچسب ها
وام مسکن
ارسال نظر
دیدگاه شما
ایمیل
نام
مقالات مرتبط

مبایعه نامه چیست؟

یکی از بخش های معامله های ملکی را می توان تنظیم مبایعه نامه در نظر داشت، اما تنظیم مبایعه نامه مهم و کلیدی است و باید در المان های تنظیمی آن دقت کنید.

مرکز خرید طوبی

یکی از نیازمندی هایی که در منطقه 22 تهران مشاهده می شود، مرکز خرید است که تعداد آن به نسبت کم است در میان تمامی مراکز خرید امروز می خواهیم مرکز خرید طوبی را که یکی از مراکز خرید شناخته شده در این منطقه است را به شما معرفی کنیم.

تفاوت طبقه اول و آخر برج را می دانید؟

اگر شما هم می خواهید در برج زندگی کنید و یا قصد خرید واحد در برج را دارید باید تفاوت بین طبقات را بدانید تا علت تفاوت قیمتی را متوجه شوید.

کلاهبرداری ها در منطقه 22 تهران

از سری مشکلاتی که در منطقه 22 تهران رخ می دهد کلاهبرداری هایی است که در هنگام پیش خرید افراد با آن مواجه هستند و در اینجا ما هر موضوعی را که باعث کلاهبرداری می شود را برای شما بازگو می کنیم.

امتیاز در تعاونی مسکن چیست؟

آشنایی و شناختی کامل از امتیاز در پیش خرید ملک در منطقه 22 تهران و معرفی امتیاز در تعاونی های مسکن برای سرمایه گذاری

شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

بهترین مشاوره خود را تجربه کنید