دفتر املاک/وبلاگ/مجله دفتر املاک/مزایای پیش خرید ملک
۱۹خرداد۱۴۰۳
1171
6
مزایای پیش خرید ملک

مزایای پیش خرید ملک

مزایای پیش خرید ملک

وقتی به دنبال خرید خانه هستید، چیزهای زیادی وجود دارد که باید به آنها فکر کنید از جمله: مکان، بودجه، امکانات منطقه، رفت و آمد به محل کار و ... وقتی در یک محله و خانه‎‌ای که دوستش دارید مستقر شدید، احساس میکنید که به آرزوی خود رسیده‌اید. یکی از نحوه‌های خانه دار شدن، پیش خرید ملک است، که چند سالی میشود که بازار آن در کشور نیز داغ شده است و خیلی از افراد ترجیح میدهند تا از شرایط پیش خرید برای صاحب خانه شدن استفاده نمایند.

ما در این مطلب میخاهیم درباره مزایا و فواید پیش خرید کردن ملک با شما صحبت نماییم. خوشحال میشویم تا انتهای این مطلب ما را همراهی نمایید، در قدم اول باید بدانید که پیش خرید ملک چیست؟

معرفی مزیت های پیش خرید ملک و نکات تکمیلی آن

مزایای اصلی پیش فروش و پیش خرید چیست؟

به نظر شما مزایای پیش خرید ملک چیست؟ در این قسمت شما را با مزایای پیش فروش ملک با ارائه توضیحاتی آشنا میکنیم. مزایای پیش فروش ملک غبارت میباشد از:

شاید یکی از مهم‌ترین مزایای پیش فروش ملک، قیمت آن باشد. شما علاوه بر اینکه برای پرداخت پول خانه میتوانید در چند قسط مبلغ را واریز نمایید، احتمال زیاد خانه برای شما ارزان‌تر از خانه های آماده خواهد بود. پرداخت قسطی مبلغ خانه برای اکثر افراد بسیار راحتتر از پرداخت یکجای کل مبلغ خواهد بود.

خیلی از افراد هنگام خرید خانه توجه بسیاری به نوع مصالح و کیفیت آن میکنند. وقتی شما ملکی را پیش خرید کنید یعنی میتوانید از ابتدا تا انتها تکمیل شدن خانه را زیر نظر داشته باشید و همه مصالح و قطعاتی که در ساختمان به کار رفته است را ببینید.

شما میتوانید نظراتی که درباره نحوه ساخت دارید را با پیمانکار و مهندس ساختمان مطرح نمایید و امیدوار باشید که از نظرات شما استفاده شود. اما در خانه های تکمیل شده دیگر شما فرصتی برای نظر دادن نخواهید داشت.

با پیش خرید خانه این امکان برایتان وجود دارد که روند رشد ارزش ملکتان را مشاهده نمایید.

انواع پیش خرید

پیش ‌خرید ملک معمولا به 3 روش انجام می‌شود:

پیش خرید شخصی سازها

اگر افراد به شکل شخصی اقدام به ساخت و پیش فروش ملک ‌کنند، به آن پیش خرید شخصی ساز گفته میشود. در این مدل پیش خرید، شما باید با داشتن اطلاعات کافی از فروشنده و ثبت قرارداد در دفتر اسناد رسمی، پایه قراردادتان را محکم نمایید.

پیش خرید ارگانی

این نوع پیش خرید ملک برای کارمندان در ارگان‌ها و سازمان‌های گوناگون است. در این مدل پیش خرید افراد عادی اگر دوست داشته باشند می‌توانند حق امتیاز ملک را از کارمندان خریداری نمایند.

 3 نوع عمده پیش خرید شامل پیش خرید شخصی، تعاونی و ارگانی می شود.

پیش خرید تعاونی‌ها

پیش‌خرید ملک از تعاونی‌ها، شبیه پیش ‌خرید ملک از سازمان‌ها است، با این تفاوت که در این پیش خرید هم افراد از هر قشری میتوانند شرکت کنند و از تعاونی امتیاز ملک را خریداری نمایند، در کنار مزایای پیش خرید بهتر است از مشکلات پیش خرید نیز آگاهی داشته باشید.

کلام آخر

پیش فروش آپارتمان فرصت‌های بسیار خوبی را به مشتری ارائه می دهد. برای نمونه یکی از آنها مزیت سفارشی سازی قبل از ساخت است، شما می توانید جزئیاتی را انتخاب کنید که بیشتر با سلیقه شما سازگار است. مزیت دیگر زمان است، زیرا به طور معمول حدود 12 ماه طول می کشد تا ساخت و ساز کامل شود، به شما این امکان را میدهد تا برای پرداخت مبلغ ملک برنامه ریزی داشته باشید و آن را در چند قسط به جای پرداخت یکجا واریز نمایید.

اما همان طور که می دانید اگر هنگام پیش خرید ملک به موارد قانونی آن توجهی نکنید ممکن است دچار ضرر و زیان شوید. این احتمال به ویژه برای شهرهای بزرگ پر رنگ تر است زیرا که در این شهرها، شناخت پیمانکار و فروشنده ملک به سادگ ممکن نیست و احتمال دارد خدای نکرده شما مورد کلاهبرداری افراد سودجو قرار بگیرید.

پیشنهاد ما به همه افرادی که قصد پیش خرید ملک را دارند این است که حتما با کارشناسان مجرب حوزه مسکن و کارشناسان حقوقی مشورت نموده و بعد از آن اقدام به پیش خرید نمایند. برای پیش خرید عجله را از خود دور کنید و همه جوانب را به دقت بررسی نموده و سپس اقدام کنید، همچنین اگر به مهم ترین نکات پیش خرید ملک توجه کنید ریسک از دست دادن سرمایه تان به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

ما در این مطلب علاوه بر ارائه توضیحات درباره مزایای پیش خرید به انواع پیش خرید هم پرداختیم تا شما بتوانید با توجه به شرایط و موقعیت خود یکی از آنها را انتخاب نمایید. در پایان امیدواریم همه مردم ایران عزیزمان صاحبخانه شوند و کسی در ارزوی خانه دار شدن نباشد.

نظرات
مرادی
۲۲ مهر ۱۴۰۳

"این مطلب خیلی برام مفید بود. من همیشه فکر می‌کردم پیش‌خرید فقط به خاطر قیمت پایین‌ترش خوبه، اما حالا می‌فهمم که مزیت‌هایی مثل سفارشی‌سازی و نظارت بر ساخت هم وجود داره. قطعاً بیشتر در این مورد تحقیق می‌کنم و امیدوارم با اطلاعاتی که اینجا گرفتم، تصمیم بهتری بگیرم

ناشناس
۲۲ مهر ۱۴۰۳

به نظرم نکات خیلی خوبی رو مطرح کردید. تا قبل از خوندن این مطلب، اصلاً نمی‌دونستم که در پیش‌خرید ملک می‌تونم روی مصالح و نحوه ساخت نظر بدم. از طرف دیگه، هشدارهایی که در مورد ریسک‌ها دادید واقعاً چشم‌ام رو باز کرد و باعث شد جدی‌تر به مشاوره حقوقی فکر کنم."

نورالدین
۲۲ مهر ۱۴۰۳

این مقاله خیلی به من کمک کرد تا دید بهتری نسبت به پیش‌خرید ملک پیدا کنم. مخصوصاً امکان پرداخت قسطی و نظارت بر ساخت خیلی برام جذاب بود. حالا احساس می‌کنم می‌تونم با برنامه‌ریزی بهتر برای خرید خونه اقدام کنم.

صباحی
۳ تیر ۱۴۰۳

بهترین کار برای خرید خونه الان همینه همش مزایاست حتی اگه اون سر دنیا باشه ادم پیش خرید مطمئن کنه پشیمون نمیشه من کردم واقعا اگر آینده تون رو دوست دارین این کار رو بکنید و کماال گرایی تونو بزارید کنار

سارا
۳ تیر ۱۴۰۳

مطلب خوبی بود

صباحی
۳ تیر ۱۴۰۳

به نظرم بهترین کار ممکنه که توی این وضع و اوضاع از ی جایی بتونی پیش خرید کنی که معتبر باشه درسته که ممکنه تو دیر بهت بدن یا ی مقدار گرون بشه ولی بهتر از هیچیه

مشاهده بیشتر نظرات
ارسال نظر
دیدگاه شما
ایمیل
نام
مقالات مرتبط

مبایعه نامه چیست؟

یکی از بخش های معامله های ملکی را می توان تنظیم مبایعه نامه در نظر داشت، اما تنظیم مبایعه نامه مهم و کلیدی است و باید در المان های تنظیمی آن دقت کنید.

مرکز خرید طوبی

یکی از نیازمندی هایی که در منطقه 22 تهران مشاهده می شود، مرکز خرید است که تعداد آن به نسبت کم است در میان تمامی مراکز خرید امروز می خواهیم مرکز خرید طوبی را که یکی از مراکز خرید شناخته شده در این منطقه است را به شما معرفی کنیم.

تفاوت طبقه اول و آخر برج را می دانید؟

اگر شما هم می خواهید در برج زندگی کنید و یا قصد خرید واحد در برج را دارید باید تفاوت بین طبقات را بدانید تا علت تفاوت قیمتی را متوجه شوید.

کلاهبرداری ها در منطقه 22 تهران

از سری مشکلاتی که در منطقه 22 تهران رخ می دهد کلاهبرداری هایی است که در هنگام پیش خرید افراد با آن مواجه هستند و در اینجا ما هر موضوعی را که باعث کلاهبرداری می شود را برای شما بازگو می کنیم.

امتیاز در تعاونی مسکن چیست؟

آشنایی و شناختی کامل از امتیاز در پیش خرید ملک در منطقه 22 تهران و معرفی امتیاز در تعاونی های مسکن برای سرمایه گذاری

شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

بهترین مشاوره خود را تجربه کنید