دفتر املاک/وبلاگ/مجله دفتر املاک/مشکلات پیش خرید آپارتمان
۲۲خرداد۱۴۰۳
157
0
مشکلات پیش خرید آپارتمان

مشکلات پیش خرید آپارتمان

مشکلات پیش خرید آپارتمان

این مطلب را با یک پرسش شروع میکنیم. به نظر شما پیش فروش ملک با چه مشکلاتی همراه است؟ اگر بخواهیم پیش خرید آپارتمان را تعریف کنیم باید اینگونه تعریف کنیم، خرید ملک قبل از ساخت و تکمیل آن. اما آیا پیش خرید کردن آپارتمان امری مثبت است یا مشکلاتی را به همراه دارد؟ مزیت بزرگ پیش خرید کردن این است که شما میتوانید مبلغ خانه را در چند قسط پرداخت کنید و اینکه با پیش خرید کردن احتمالا بتوانید خانه را ارزان‌تر معامله کنید. اما متاسفانه پیش خرید ملک با مشکلاتی برای خریدار همراه است، که در ادمه به آن میپردازیم.

هر آنچه باید از مشکلات پیش خرید آپارتمان بدانید

مشکلات پیش فروش آپارتمان

خرید آپارتمان یا خانه‌ به روش پیش فروش و یا سرمایه گذاری در خرید قسطی خانه می‌تواند با این مشکلات همراه باشد:

زمانبر بودن اخذ مجوزهای ضروری

وقت گیر بودن اخذ برخی از مجوزهای ضروری مثل مجوزهای شهرداری، تفکیک سند ،پایان کار و ... می‌تواند از مشکلات پیش خرید آپارتمان باشد. البته اگر بتوانید از خریدار مطمئن و خوش سابقه، پیش خرید خود را انجام دهید، احتمال اینکه این مشکلات کمتر باشد وجود دارد، در این مرحله بسیاری از پروژه های منطقه 22به مشکل خورده و این موضوع سبب می شود تا زمان تحویل پروژه تغییر پیدا کند و تاخیر در تحویل آپارتمان پیش خرید ایجاد شود.

یکی از مشکلات پیش خرید آپارتمان، زمانبر بودن اخذ مجوزهای ضروری است

تاخیر در تحویل ملک

یکی از مشکلات مهم در پیش فروش آپارتمان تاخیر در تحویل ملک است. اکثر افراد به این دلیل از پیش خرید کردن واحدی منصرف میشوند که نگران تحویل به موقع آن هستند. اگر شما در این بخش از پیش خرید مشکل دارید می توانید از پروژه های آماده تحویل برای خرید استفاده کنید؛ این پروژه ها که درحال طی کردن مراحل آخر تحویل هستند می تواند شما را به راحتی به واحد آماده تان برساند.

متاسفانه عدم تحویل در موعد مقرر مشکل شایع در بین فروشندگان ایرانی است. البته برخی از اوقات این عدم تحویل به دلیل تاخیر در انجام مواردی مانند انشعاب آب و برق است و به فروشنده مرتبط نمیباشد. اما گاهی اوقات هم سهل انگاری فروشنده در انجام تعهداتی که دارد باعث این تاخیر میشود، این مورد یکی از مواردی است که در نکات پیش خرید ملک و آپارتمان باید به آن توجه کرد.

تغییرات قیمت

یکی دیگر از مشکلات پیش فروش آپارتمان، تغییر قیمت ملک است. ممکن است در بعضی موارد قیمتی که در ابتدا دو طرف معامله باهم توافق کرده اند در زمان تحویل تغییر پیدا کند. ضروری است که تا حد امکان در هنگام تنظیم قرارداد قیمت ملک و قوانین پیش خرید آپارتمان را قطعی نمایید تا در هنگام تحویل آن دچار نوسان قیمت نشوید، دقت در قوانین و شرایط پیش خرید مانع از هرگونه کلاهبرداری در پروژه های منطقه 22 می شود.

یکی دیگر از مشکلات پیش خرید ملک تغییرات قیمت و نوسانات ملکی است

عدم تطابق آپارتمان با توافقات انجام شده

عدم تطابق آپارتمان با توافق هایی که صورت گرفته بود، یکی دیگر از مشکلات احتمالی پیش فروش ملک است که در معاملات اتفاق می افتد. شما در هنگام صحبت با خریدار شرایطی که مد نظر دارید را با او در میان میگذارید و انتظار دارید ملکی که به شما تحویل داده میشود با ان شرایط و انتظارات یکسان باشد اما موقع تحویل گرفتن متوجه میشوید فروشنده به وعده‌هایش عمل نکرده است و بخاطر ارزان تر تمام شدن کار ، از مصالح و موادی که شما انتظار داشته‌اید، استفاده نکرده است. این مشکل خصوصا برای مجتمع‌های مسکونی با واحدهای زیاد، بیشتر دیده میشود.

عدم تطابق آپارتمان با توافق هایی که صورت گرفته بود، یکی دیگر از مشکلات احتمالی پیش فروش ملک است که در معاملات اتفاق می افتد.

هزینه‌های بیشتر از بند قرارداد

شما ممکن است وقتی خانه را تحویل گرفتید، متوجه شوید که خانه مطلبق میلتان نیست و نیاز به هزینه کردن و تغییر برخی قسمتها با توجه به سلیقه‌تان دارید که همین موضوع سبب میشود تا هزینه شما بیشتر شود. اگر هم خانه در موعد مقرر تحویل داده نشود شما باید هزینه اجاره بیشتری را در مسکن موقت خود پرداخت نماید تا زمانی که خانه تان آماده تحویل شود.

موارد بالا یکی از بیشترین مشکلات در خرید ملک است که میتواند لذت خرید ملک را از شما سلب کند. ما نیز به همین منظور برای آرامش شما و اطمینان خاطر اینجا هستیم دفتر املاک با بهترین مشاوران و تخصصی ترین تحقیق ها و آنالیزها و دسترسی به منابع معتبر ملک شما را از هر نظر سنجیده و پیش خرید رویایی خود را با ما تجربه خواهید کرد. این موضوع را میتوانید از دیگر مراجعین ما از پست های اینستاگرامی ببینید.

مدارک لازم برای تنظیم قرارداد پیش خرید آپارتمان

• ارائه سند رسمی مالکیت یا سند اصلی اجاره با حق احداث بنا یا قرارداد رسمی حاکی از این که مورد معامله در ازاء سرمایه گذاری با حق فروش به واسطه ساخت بنا بر روی عرصه به پیش فروش اختصاص یافته است.

• پاسخ استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک محل احداث ملک.

• کسب بیمه نامه درباره موضوع ماده (۹) قانون پیش فروش ملک.

• شناسنامه فنی جداگانه برای هر واحد

• پروانه ساخت کل ساختمان

• ارائه تاییدیه از مهندس ساختمان مبنی بر پایان عملیات پی ساختمان مذکور

ما در این مطلب به صورت مختصر درباره مهم‌ترین مشکلات پیش خرید کردن ملک و آپارتمان با شما دوست عزیز صحبت نمودیم. هر چند مزایای پیش خرید ملک به قدری زیاد است که میتوان این مسائل را با انتخاب یک پیش خرید امن از یک تعاونی خوشنام رفع نمود. در همین راستا به شدت به شما تاکیید میکنیم که از تعاونی ها و دفتر املاک معتبر خرید نمایید زیرا که خرید از فروشنده نامعتبر و بدون شناخت و تحقیق میتواند به ضرر شما باشد. ما در پایان این مطلب امیدواریم که همه شما عزیزان صاحب خانه شوید و معامله‌تان را در نهایت صحت و اطمینان انجام دهید.

ارسال نظر
دیدگاه شما
ایمیل
نام
مقالات مرتبط

مبایعه نامه چیست؟

یکی از بخش های معامله های ملکی را می توان تنظیم مبایعه نامه در نظر داشت، اما تنظیم مبایعه نامه مهم و کلیدی است و باید در المان های تنظیمی آن دقت کنید.

مرکز خرید طوبی

یکی از نیازمندی هایی که در منطقه 22 تهران مشاهده می شود، مرکز خرید است که تعداد آن به نسبت کم است در میان تمامی مراکز خرید امروز می خواهیم مرکز خرید طوبی را که یکی از مراکز خرید شناخته شده در این منطقه است را به شما معرفی کنیم.

تفاوت طبقه اول و آخر برج را می دانید؟

اگر شما هم می خواهید در برج زندگی کنید و یا قصد خرید واحد در برج را دارید باید تفاوت بین طبقات را بدانید تا علت تفاوت قیمتی را متوجه شوید.

کلاهبرداری ها در منطقه 22 تهران

از سری مشکلاتی که در منطقه 22 تهران رخ می دهد کلاهبرداری هایی است که در هنگام پیش خرید افراد با آن مواجه هستند و در اینجا ما هر موضوعی را که باعث کلاهبرداری می شود را برای شما بازگو می کنیم.

امتیاز در تعاونی مسکن چیست؟

آشنایی و شناختی کامل از امتیاز در پیش خرید ملک در منطقه 22 تهران و معرفی امتیاز در تعاونی های مسکن برای سرمایه گذاری

شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

بهترین مشاوره خود را تجربه کنید